La gestió de la mobilitat a una ciutat com Barcelona no és fàcil. Però fins ara els diferents ajuntaments havien treballat atenent a les diferents necessitats de la ciutat i dels ciutadans. Des que Colau i la seva secta en Comú manen a Barcelona totes les decisions es prenen sense cap fonament, ignorant la realitat, d’esquenes a la gent i les seves necessitats... El resultat d’aquesta demencial gestió pública de la mobilitat és ja catastròfic, i totes les mesures programades per a aquest 2022 només faran que agreujar letalment la situació.
Colau i la seva secta en Comú, amb el silenci còmplice dels socialistes, no només han abocat la ciutat i la seva gent al col·lapse, també estan generant un discurs i una retòrica en relació a la ciutadania, la convivència i la mobilitat, que ens trasllada a un delirant escenari de ciència ficció i terror.
Les dades bàsiques de mobilitat:
El 19,3% de la mobilitat diària en dia feiner a la ciutat de Barcelona es produeix per motius laborals, un 39,2% per motius personals i un 41,4% per tornada a casa o domicili, en una categoria que també inclou motius laborals, evidentment.
Estem parlant, per tant, segons dades de l’Ajuntament, de 3,7 milions de desplaçaments al dia per motius laborals.
Un 49,4% d’aquesta mobilitat laboral es realitza amb vehicle privat, un 27,5% en transport públic i un 23,1% en mobilitat activa (a peu, bici, patinets...). En canvi un 58,1% de la mobilitat personal es realitza en “mobilitat activa”.
Per tant el primer que hem de tenir en compte és que l’ús de vehicle privat (cotxe, motos o camions furgoneta...) en dies feiner sés per motius laborals. Ignorar aquesta realitat o fer la vida impossible als que van a treballar és afectar-los directament en la seva qualitat de vida, i té un greu impacte negatiu en l’economia.
Les dades municipals tenen un lamentable nivell d’agregació, que impedeix aprofundir en la realitat de la mobilitat a la nostra ciutat. No és innocent. Està fet així per legitimar les demencials decisions de Colau i la seva secta en Comú en aquest àmbit.
Un exemple ben clar el tenim amb això de la “mobilitat activa”, modalitat a la qual s’hi inclou la bicicleta. I es parla que és la majoritària. El que no diuen gaire, s’ha de buscar gairebé entre línies, és que dins d’aquest concepte de mobilitat activa, l’anar a peu representa el 95,8% dels desplaçaments, mentre que anar en bicicleta és només el 3,3% d’aquesta modalitat.
Quan mirem globalment els mitjans de transport de la ciutadania en dies feiners a Barcelona, veiem que el 44,8% es fan caminant, el 31% en cotxe, el 17% en transport públic i el 3,7% en moto. En bicicleta només es fa l’1,5% dels desplaçaments, en una dada molt estable els últims anys.
En contra dels arguments sectaris de l’Ajuntament Colau, les coses no són perquè sí. Les coses tenen al darrere explicacions que ens haurien d’ajudar a entendre les coses i plantejar millor les polítiques. En la mobilitat laboral, en la durada de cada desplaçament en vehicle privat, s’inverteix la meitat de temps que en transport públic. La gent no fa les coses “perquè sí”.
Però on resulta més sagnant el sectarisme de Colau i els seus és en el tema de la seguretat vial.
És molt bèstia tot el discurset que fan, i totes les mesures que volen implementar per reduir la sinistralitat, perquè ho fan manipulant totalment la realitat, sense abordar les qüestions clau i amb aquest diagnòstic fals, manipulat, impulsar unes mesures que l’únic que faran serà incrementar la sinistralitat.
Si agafem les dades 2019, últimes pre-covid, per tant, últimes de certa normalitat, veiem que hi va haver 9.251 sinistres amb “víctimes”, de les quals 11.630 ferits lleus, 202 ferits greus i 22 morts.
El col·lectiu amb més alta mortalitat en sinistres a la ciutat són els motoristes: 14 dels 22 morts. La luctuosa xifra la completen 5 vianants en sinistres de trànsit, un ciclista, el conductor d’un turisme i una passatgera d’autobús.
Sabeu quines són les actuacions que ha previst l’Ajuntament Colau per millorar la seguretat i reduir la sinistralitat? Us les deixo aquí i després mirem com són les coses....
Barcelona ciutat 30: Diu l’Ajuntament: “Barcelona pren el repte de transformar-se en una ciutat 30, una metròpolis on la velocitat màxima de circulació dels vehicles sigui de 30 km/h. Es tracta d’una mesura necessària per millorar la seguretat dels vianants i reduir l’accidentalitat i la gravetat de les lesions. Reduir la velocitat màxima de 50 km/h a 30 km/h redueix la taxa de mortalitat en atropellaments d’un 45% a un 5%.
Carrers pacificats: més seguretat i més salut. Pacificar el trànsit i augmentar la superfície segura per als i les vianants redueix els accidents i millora la seguretat i la convivència entre els modes de desplaçament.
Pacificació dels entorns escolars: Les escoles són punts neuràlgics, a partir dels quals es consolida un model urbà més verd, amable i jugable. Traient cotxes de davant de les escoles, avancem cap a una ciutat més saludable i més segura per als nens i nenes. Quan s’allunyen els centres escolars del trànsit, s’eviten accidents”
O sigui, que segons això, l’excés de velocitat és la causa de la major sinistralitat i gravetat i per protegir als vianants cal PACIFICAR, és a dir, treure els cotxes de davant les escoles, per exemple.
És així?
Doncs... NI DE LLUNY!
Dels 9749 sinistres del 2019 en els que d’alguna manera algun dels conductors en va ser responsable, les causes són les següents:
Causes sinistralitat (conductor) |
2019 |
Manca d’atenció a la conducció |
1.497 |
No respectar les distàncies |
1.245 |
Gir indegut o sense precaució |
1.128 |
Desobeir semàfor |
887 |
Canvi de carril sense precaució |
875 |
Desobeir altres senyals |
646 |
No respectar pas de vianants |
347 |
Manca precaució incorporació a la circulació |
257 |
Avançament defectuós/improcedent |
310 |
Manca precaució a l’efectuar marxa enrere |
172 |
No cedir la dreta |
91 |
Envair calçada contrària |
37 |
Fallada mecànica o avaria |
10 |
Altres |
1.555 |
No determinada |
64 |
|
|
Excés de velocitat o inadequada |
45 |
Sí, com ho veieu, l’excés de velocitat només està al darrere de 45 sinistres d’un total de 9.749, o sigui, que la velocitat excessiva només té responsabilitat en el 0,46% dels sinistres....
Els que anem en moto som els que major accidentalitat tenim, dissortadament. Això ho sabem tots. De la mateixa manera que sabem que a la ciutat, aquestes causes primeres de la taula són les principals causes de col·lisions en les que ens veiem implicats: una distracció del conductor d’un cotxe que circula per la nostra via, que o nosaltres o els que ens van al darrere no hàgim respectat les distàncies, canvis de carril, etc etc.
Però per a aquest dement ajuntament de Colau i la seva secta, tot és una qüestió de reduir la velocitat. L’excés de velocitat només està al 0,46% dels sinistres, però per als Colauers, és l’únic important, l’únic objectiu. Res més.
Arribats aquest punt podríem pensar que potser per al trànsit en circulació no és el factor determinant de la sinistralitat, però sí per als vianants, que ja hem vist són el segon col·lectiu més afectat.
Motoristes i vianants són el 90% dels ferits greus que es van produir en un any a la ciutat. 122 motoristes i 50 vianants.
Anem a mirar, doncs, les causes de sinistralitat entre els vianants. I, voilà! Són aquestes:
Causes directes sinistralitat VIANANTS |
2019 |
Desobeir semàfor |
228 |
Creuar per fora del pas de vianants |
234 |
Transitar a peu per la calçada |
50 |
Desobeir altres senyals |
5 |
Altres |
146 |
Doncs resulta que entre els vianants el problema és bàsicament d’atenció, d’incórrer en risc i sinistralitat per saltar-se el semàfor de peatons, per creuar el carrer fora dels passos de vianants, per anar a peu per la calçada i no per la vorera...
El model de seguretat de la secta Colauer només seria viable, i encara, en entorns pacificats rotllo un desert, un espai en el que no hi hagi res, no passi res.
Aquesta insuportable verborrea dels colauers i la seva “pacificació” de carrers i entorns escolars l’únic que fa és generar una ciutadania irresponsable. No respectar els semàfors, creuar fora dels passos de vianants són les principals causes dels accidents dels vianants. La resposta hauria de ser la intensa conscienciació de la ciutadania de moure’s per la ciutat respectant les normes, respectant els semàfors, creuant els carrers pels passos de vianants.
Però per a la secta colauer no és així. És una política d’una irresponsabilitat extrema, agreujada per posar-hi al centre la canalla, els nens, els infants.
En comptes d’educar-los en la responsabilitat, en la consciència de les coses, perquè pugin segurs en qualsevol escenari, per a la secta colauer cal “pacificar els entorns escolars”. És demencial. Fer veure que tot és un jiji jaja. Llavors, sense consciència de les coses, sense pujar en la responsabilitat de la seva mobilitat per la ciutat, la seva vida estarà sempre en risc. Sense ser conscients que cal creuar pels passos de vianants, i que cal mirar i respectar els semàfors de vianants, els haurem pacificat els entorns escolars, però els llençarem al risc de qualsevol carrer, parc, espai urbà.
Els motoristes som les principals víctimes de la sinistralitat, però Colau i la seva secta alimenten el risc de sinistralitat amb totes i cadascuna de les polítiques de mobilitat que estan executant.
El col·lapse de la mobilitat a Barcelona que ha provocat Colau tensiona la conducció de tots, i aquesta tensió sí que agreuja totes les principals causes de sinistralitat. La circulació és més densa, els nervis provoquen moviments sobtats en la conducció, haver-se carregat els xamfrans de la ciutat com a zona de càrrega i descarrega provoca que el sector hagi d’aparcar on pot, als carrils de circulació, fet que incrementa el risc, obliga a girs i moviments sobtats, etc.
Les dades són clamoroses: Colau i la seva secta estan jugant amb la nostra seguretat vial amb una irresponsabilitat mai vista. És repugnant com menteixen en relació a les causes de sinistralitat i com apliquen les seves mesures sectàries que no tenen cap correspondència amb les causes de sinistralitat, tot el contrari, les agreujaran.
És molt i molt greu. Mai cap Ajuntament a Barcelona havia jugat així, amb aquesta frivolitat, amb aquesta irresponsabilitat extrema, amb la nostra seguretat.
3 comentaris:
és tindría que demanar danys i perjudicis.La circulació a Barcelona es fruit de uns psicópatas sense cap idéa de mobilitat
La psicopatía es real, pero aixo incrementat amb l'incapacitat per fer res, retracta la actual decadencia de la nostra ciutat
Publica un comentari a l'entrada